Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

vrijdag 7 december 2012

Over de arbeid; 866 The Worker

Klik op het plaatje om naar The Worker te luisteren; nr 866 in de Top2000 van 2012

De harde werker
Elke ochtend om zeven uur
Gaat die pestwekker
Het leven is een sleur
De man baalt als een stekker
Hij heeft een rothumeur

Geeft zijn vrouw verplicht een zoen
En haast zich naar de trein
Hij wil het dolgraag anders doen
Zou dat dan niet vreemd zijn?
Een verspilling van zijn tijd

Hij staart gelaten uit het raam
Tweede klas en tweederangs
Droomt van auto’s en een rijbewijs
Maar men geeft hem geen kans
Beëindigt getergd zijn reis


Vrij naar The Worker van Fischer Z:

The Worker
The hated journey on the train
Always been the same
Looking out windows
Second class and second best
What a waste of time

Sleep for five stops in a row
Prepare yourself to go
Waterloo station
Bought a '69 Capri, failed the M.O.T.
What a waste of time

The worker, the worker
The worker, the worker

Always kiss the wife goodbye
Often wonder why
At seven in the morning
Think it's time for a change
Wouldn't that be strange?
What a waste of time

The worker, the worker
The worker, the worker


7 opmerkingen:

  1. ja, dat tweedeklas en tweederangs vind ik érg mooi gevonden! Maar die 69 Capri die niet door de keuring kwam moet er wel ergens in vind ik ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik eigenlijk ook! Broed er nog wel even op :-)

      Verwijderen
    2. zoiets: Kocht een oude Ford Capri, maar die haalde de APK niet !

      Verwijderen
  2. Jouw vertaling maakt deze forens nog triester.
    Leuke invalshoek die vrije vertalingen. Ik luister zo heel anders naar de teksten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh ja! Fischer Z! vond ik ook zo'n leuke groep! was die een beetje vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie vrije vertaling van een mooi nummer!

    BeantwoordenVerwijderen